Türkiye’de 18-40 yaş grubundaki internet kullanıcısı gençlerin önemli kısmı son dakika haberleri için artık TV’ye koşmuyor. Peki ilk adres hangisi?

İnternetle birlikte sadece eğlence değil bilgi alma alışkanlıklarımızın da kökten değiştiğini artık bilmeyen yok. Yeni Medya Düzeni Konferansı 2011 öncesinde yaşları 18-40 arasında değişen kişilerin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmada, son dakika haberlerini aldığımız birincil kaynağın Twitter olduğu ortaya çıktı.

Youth Holding tarafından Doğuş Yayın Grubu için gerçekleştirilen araştırmaya, yüzde 97’si lise ve üstü eğitime sahip genç bir kitle katıldı. Katılımcıların yüzde 80’i ansiklopedik bilgiye ihtiyaç duyduklarında Wikipedia’yı kullandığını söylerken, aralarında basılı yayınların arşivlendiği kütüphanelere hiç uğramamış olanların bulunması dikkat çekti.

Örneklem kitlenin neredeyse tamamı haber takibinde interneti yoğun olarak kullanırken, ‘son dakika’ haberlerine ulaşmada öncelikle sosyal ağları tercih ediyor. Katılımcıların yüzde 60’ı bu tür haberleri Twitter’dan öğrenirken, ikinci sırada yüzde 52 ile haber siteleri geliyor. ‘Son dakika haberi’ kaynak sıralamasında Facebook yüzde 30 ile üçüncü, TV’lerdeki altbantlar yüzde 16 ile dördüncü sırada bulunuyor. TV’yi yüzde 8 ile cep telefonu haber – SMS ve yüzde 5 ile radyolar izliyor.

ARKADAŞ KAVRAMI DA DEĞİŞTİ
Youth Holding’in araştırmasından çıkan diğer bir ilginç sonuç da, katılımcıların yüzde 35’inin haftada sadece bir kaç arkadaşıyla görüştiüğü, ancak fotoğraflarını yüzde 88 oranında sosyal ağlar üzerinden arkadaşlarıyla paylaştığı yönünde.

Kaynak: ntvmsnbc.com

Reklamlar