Nutella, ‘sağlıklı’ diye yanıltıcı reklam yaptığı için ABD ‘de 3 milyon dolar tazminata mahkum oldu.

ABD’nin California Eyaleti’nde bir mahkemenin aldığı karara göre İtalyan şirketi Nutella, 1 Ocak 2008 ile 3 Şubat 2012 arasında Nutella yediğini beyan eden ABD’lilere, en fazla 20 dolar olmak üzere, şirket kavanoz başına 4 dolar tazminat ödeyecek.

İki kaşık Nutella’da 200 kalori bulunduğunu öğrenince “şoke olduğunu” belirten San Diegolu Athena Marnae Hohenberg 4 yaşındaki kızının da bu durumdan zarar gördüğünü fark etti.

Bunun üzerine Hohenberg, Nutella’nın reklamlarında ürünün besleyici ve sağlıklı olarak gösterilmesinin tüketiciyi yanılttığını iddia ederek firma aleyhine dava açtı.

Bu iddiaları haklı bulan mahkeme firmanın San Diegolu anneye 3 milyon dolar, diğer tüketicilere de kavanoz başına 4 dolar tazminat ödemesine karar verdi.

Reklamların yanlış yönlendirmesi yüzünden mağdur olan diğer tüketiciler ise tazminat taleplerini 5 Temmuz’a kadar internet üzerinden bildirebilecek.

Reklamlar